Mój Toruń: Główna » Aktualności » Energomaty do lamusa

Energomaty do lamusa 

energomat

Wraz ze wzrostem liczby transakcji zakupu energii do liczników przedpłatowych przez Internet i punkty Via-Moje Doładowania, Energa odchodzi od zawodnych energomatów. W zamian spółka rozwija wygodniejsze i bardziej nowoczesne możliwości zakupu energii. Z liczników przedpłatowych korzysta niespełna 3 proc. klientów Energi.

O tym, że klienci coraz rzadziej korzystają z energomatów świadczy malejąca  liczba zawieranych przy pomocy tych urządzeń transakcji. Od początku tego roku nastąpił 30-procentowy spadek doładowań w energomatach. W tym czasie uznanie klientów zdobyły  inne stworzone przez Energę możliwości zakupu porcji energii – przez Internet, telefon, w punktach oznaczonych Via-Moje Doładowania. Tylko w ten ostatni sposób dokonano ponad 50 proc. ogółu transakcji – mimo, że ta forma zakupu doładowania licznika przedpłatowego znana jest od niespełna roku i obłożona prowizją, nie wyższą jednak niż cena biletu za ewentualny przejazd do energomatu.

Biorąc pod uwagę zmieniające się preferencje klientów,  wysoką awaryjność  energomatów i częste akty wandalizmu, które przyczyniają się do wzrostów kosztów utrzymania tych urządzeń, spółka zdecydowała się odejść od tej formy sprzedaży kodów. Od 2 listopada do połowy grudnia wycofa z użytku wszystkie swoje energomaty. W zamian klienci firmy będą mogli korzystać z działających już alternatywnych form opłat za energię. Opłatę taką można już dziś zrealizować na cztery sposoby.

Pierwszy z nich to zakup energii w Biurze Obsługi Klienta. Klient posiadający licznik przedpłatowy może dokonać zakupu energii elektrycznej bezpośrednio w kasie.

Kolejną formą jest zakup przez Internet. Dzięki temu rozwiązaniu każdy klient może w prosty sposób kupić energię do swojego licznika przedpłatowego oraz otrzymać kody na doładowania przez e-mail lub sms (http://www.energa.pl/obsluga_klienta_platnosci_doladowanie_energii).

Trzecia możliwość to skorzystanie z usługi doładowania w punktach płatności VIA Moje doładowania. Usługa ta, dostępna od stycznia 2009 pozwala na wygodny zakup doładowania energii w kasie sklepu z dostępną usługą sieci VIA. Zakupu można dokonać na dowolną kwotę i co najważniejsze skorzystać z tej możliwości przy okazji codziennych zakupów.

Klient posiadający licznik przedpłatowy może dokonać zakupu energii elektrycznej poprzez Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta. Klient wybierając w Biurze Obsługi Klienta produkt „Polecenia Zapłaty” musi poinformować o zamiarze doładowań przez tBOK. Po dokonaniu tych czynności klient otrzymuje w BOK unikatowe hasło. W tym momencie może już korzystać z usługi przez tBOK podając każdorazowo hasło. Usługa dostępna we wszystkich rejonach  wkrótce też w Gdańsku.

 

[MT]

Wyraź swoją opinię - dodaj komentarz

Reklama