Mój Toruń: Główna » Aktualności » Kiedy 1+1=3

Kiedy 1+1=3 

Kiedy 1 plus 1 równa się 3

W najbliższą niedzielę (22 czerwca) na Rynku Nowomiejskim w Toruniu w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa “Kiedy 1+1=3″ odbędzie się akcja edukacyjna. Kampania jest odpowiedzią na potrzeby społeczne – według badania CBOS przeprowadzonego w ramach Kampanii, aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja nt. życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna. Podczas akcji na Rynku Nowomiejskim w godz. 12-00-16.00 w namiocie Kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów – seksuologa i ginekologa…

Młodzież biorąca udział w akcji będzie mogła otrzymać broszurę edukacyjną “Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę” oraz wziąć udział w konkursach edukacyjnych z nagrodami. Dodatkowo dzieci będą mogły uczestniczyć w zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora. Inspiracją do powstania Kampanii były niepokojące statystyki dotyczące nieodpowiedzialnych zachowań seksualnych młodych ludzi, a także niedostateczna wiedza nt. antykoncepcji w Polsce. Potrzebę edukacji w tym zakresie wykazały również badania Centrum Badań i Opinii Społecznej przeprowadzone w ramach Kampanii “Kiedy 1+1=3″.

Nieświadomość szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy prowadzić nawet do niepożądanych zachowań takich jak samobójstwo czy aborcja. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach podrzucanych na śmietnik czy dramatach rodzinnych związanych z niechcianą ciążą. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to przeprowadzone w kwietniu br. badania nt. postaw i zachowań seksualnych młodych Polaków oraz badanie sytuacji młodocianych matek.

“Właśnie dlatego chcemy edukować młodych ludzi nt. odpowiedzialnych zachowań seksualnych poprzez uświadamianie ich, że z seksem zawsze będzie wiązał się temat macierzyństwa i rodzicielstwa. Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa ma za zadanie promować świadomość antykoncepcyjną oraz świadome planowanie rodziny, aby w przyszłości rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Plc., która jest inicjatorem Kampanii.

“Głównym czynnikiem pozwalającym realizować świadome rodzicielstwo jest wiedza. Bez informacji na temat antykoncepcji i bez swobodnego dostępu do niej, nikt nie zrealizuje skutecznie swoich planów, szczególnie w tak delikatnej materii jaką jest sfera intymna” – dodaje dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Organizatorzy Kampanii “Kiedy 1+1=3″, szczególnie ze względu na fakt, że wg badania CBOS 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny, mają nadzieję, że zaplanowane akcje okażą się wartościowe.

Zakończenie Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa zaplanowano w przeddzień Dnia Ojca – 22 czerwca w  Toruniu. Patronat honorowy nad Kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne

i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Plc. – patron świadomego rodzicielstwa.

 

[MT]

Wyraź swoją opinię - dodaj komentarz

Reklama