Mój Toruń: Główna » Aktualności » Zakończenie Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa

Zakończenie Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa 

Kiedy 1 plus 1 równa się 3

Zakończył się Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa, w ramach którego odbyły się akcje edukacyjne w pięciu miastach Polski. Tysiące osób odwiedzających namiot Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” mogło uzyskać informacje dotyczące antykoncepcji i planowania życia rodzinnego. Organizatorzy rozdali blisko 4000 poradników i ponad 1500 ankiet edukacyjnych.

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Zakończenie Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa” jest odpowiedzą na potrzeby, które ujawniło badanie CBOS, według którego ponad 50% młodych ludzi uważa, że wiedza na temat życia seksualnego przekazywana w szkole jest niewystarczająca. Dlatego w ramach kampanii zorganizowano Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa, który zainaugurowała akcja świadomościowa w Lublinie (25.05). Kolejne akcje odbyły się w Krakowie (1.06.), Wrocławiu (8.06.), Gdańsku (15.06).i w Toruniu (22.06.). Pierwszy zorganizowany w taki sposób Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa celowo uwzględniał w terminie: Dzień Matki, Dzień Dziecka oraz Dzień Ojca, aby w tym czasie przypomnieć o istotnych sprawach, które mają wpływ na ukształtowanie się szczęśliwej rodziny.
W każdym mieście namiot Kampanii odwiedzali nastolatkowie, rodzice z dziećmi, osoby dojrzałe. Na miejscu można było skorzystać z porad lekarzy ekspertów – ginekologów i seksuologów. Konsultanci przeprowadzali ankiety sprawdzające wiedzę z zakresu metod antykoncepcji. Osoby, które prawidłowo wypełniły formularz otrzymały nagrody. Wszystkim zainteresowanym wręczano broszurę „Poradnik po antykoncepcji”, burzącą mity na temat życia seksualnego. Akcje świadomościowe w każdym z miast przyciągnęły tłumy ludzi. Na najmłodszych czekał animator, który organizował dla nich gry i zabawy. Dzieci mogły pomalować kolorowankę z wizerunkiem szczęśliwej rodziny i wziąć udział w konkursach z nagrodami.

0.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg

 

 

„Mamy nadzieję, że akcje organizowane w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa przyczyniły się do zwiększenia świadomości nt. życia seksualnego w Polsce. Każdy chętny mógł skorzystać profesjonalnych porad naszych ekspertów. Jesteśmy przekonani, że akcje tego typu pomagają przełamać barierę obawy przed rozmową o seksie i antykoncepcji, szczególnie wśród ludzi młodych i przyczyniają się do świadomego planowania rodziny. – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Plc., która jest inicjatorem Kampanii.

Eksperci, którzy brali udział w Kampanii zgodnie potwierdzają, że edukacja seksualna jest bardzo potrzebna – zwłaszcza młodym ludziom, którzy dopiero rozpoczynają współżycie., bo pojawienie się na świecie dziecka nie powinno być rzeczą przypadku.

„Rodzicielstwo to ważna decyzja, która rzutuje na losy nie tylko tych dwojga ludzi, którzy zostają rodzicami, ale także na ich dziecko. Dlatego tak ważna jest edukacja w tym zakresie, która przyczyni się do tego, aby rodzicami stali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa” – wyjaśnia dr n. med. Jerzy Kalasiewicz z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.
Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny wspierają Kampanię jako patroni honorowi, a inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Plc. – patron świadomego rodzicielstwa.

 

[MT]

Wyraź swoją opinię - dodaj komentarz

Reklama