Zmiany przy rejestracji samochodów

Uwaga kierowcy! Od 1 października 2008 r. Wydział Ewidencji i Rejestracji Urzędu Miasta Torunia wprowadza nowy system obsługi mieszkańców. Do rejestracji lub wyrejestrowania pojazdów będą przyjmowane osoby po uprzednim zapisaniu na dzień i godzinę. Nowa forma obsługi ma na celu skrócenie czasu oczekiwania na załatwienie sprawy w Wydziale Ewidencji i Rejestracji. W ten sposób kierowcy nie będą tracić czasu na niepotrzebne wystawanie w długich kolejkach.
Wcześniejsze zapisy będą obowiązywały przy załatwianiu następujących spraw:
- rejestracja pojazdu: nowego, używanego, zakupionego za granicą lub związana ze zmianą miejsca zamieszkania spoza Torunia na Toruń
- rejestracja pojazdu odzyskanego po kradzieży
- wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu: zmiany danych pojazdu, zmiany miejsca zamieszkania właściciela w obrębie Torunia
- wyrejestrowanie pojazdu z powodu: kradzieży, demontażu, sprzedaży pojazdu za granicę i jego tam zarejestrowania, złomowania za granicą
- wydanie wtórnika karty pojazdu
Nie wszystkie sprawy wymagają wcześniejszego umówienia się. Zgłoszenie sprzedaży pojazdu, wpisy lub wykreślenie adnotacji o: instalacji gazowej, haku holowniczym, zastawie rejestrowym, a także wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego po kradzieży lub zagubieniu, wydanie wtórnika tablic lub nalepki kontrolnej na szybę, wycofanie czasowe z ruchu samochodów ciężarowych lub przywrócenie ich do ruchu są załatwiane bez konieczności zapisywania się.
Zapisy będą przyjmowane pod numerem telefonu 056 6577232 w godzinach od 8.00 do 15.00 lub osobiście w siedzibie Wydziału przy ul.Wały Gen.Sikorskiego 25 na I piętrze, stanowisko nr 10 albo e-mailem weir@um.torun.pl
[MT]
dla mnie jest to ulatwienie dla urzednikow ale utrudnienie dla interesantow, pracuje na stale za granica , kupilem auto na raty w polsce i okazujew sie ze musze czekac miesiac na termin rejestracji , bank do czasu rejestracjki nie przeleje pieniedzy sprzedajacemu a po miesiacu rozpocznie sie nowa weryfikacja o zdolnosci platniczej. no nie wiem czy to jest takie ulatwienie
Marian – zadzwoń do nich i naświetl sytuację, miałem podobną sprawę, panie pomogły bez żadnej łaski, następnego dnia miałem wszystko załatwione. Sądzę że mają lekką rezerwę w terminach na “specjalne” przypadki.