Mój Toruń: Główna » Artykuły sponsorowane » Toruń walczy o piwiarnie

Toruń walczy o piwiarnie 

PIWIARNIA sieci Warki - fot. Grupa Żywiec

Prowadzenie PIWIARNI sieci franczyzowej Warki wygrać można w programie „EKIPA NA SWOIM”, który w maju i czerwcu emitowany będzie na antenie Telewizji POLSAT. Warka jest fundatorem nagrody głównej – możliwości prowadzenia nowego lokalu w jednym z trzech miast: w Toruniu, Częstochowie lub Kielcach.

O taką szansę powalczą ekipy znajomych, które zgłoszą się do programu. Zwycięscy podpiszą z Grupą Żywiec pięcioletnią umowę franczyzową, a w pakiecie otrzymają wyposażenie i umeblowanie Piwiarni, a także wsparcie finansowe i merytoryczne przez pierwszy okres prowadzenia działalności.

PIWIARNIA pod szyldem WARKI – własny biznes w zasięgu ręki
Kto marzy o własnym pubie, ale obawia się czy da sobie radę w trudnej branży gastronomicznej i sprosta konkurencji, powinien zwrócić uwagę na PIWIARNIE działające pod marką WARKA.

To sieć franczyzowa Grupy Żywiec, która oferuje nie tylko atrakcyjne i intratne warunki współpracy, ale przede wszystkim rozpoznawalną markę piwa i wsparcie jednego z liderów branży. Do PIWIARNI pod szyldem Warki chodzi się dla świetnego, profesjonalnie podanego piwa, smacznej kuchni i pulsującej sportowej atmosfery. Fani piłki nożnej mogą tam śledzić transmisje meczów ulubionych drużyn. Niezależnie od zainteresowań, PIWIARNIA to najlepsze w mieście miejsce, aby spędzić czas ze swoją ekipą.

PIWIARNIA sieci Warki 2 - fot. Grupa Żywiec

Możliwość skorzystania ze sprawdzonego konceptu „know-how” oraz z działań promocyjno-marketingowych jednej z największych marek piwnych, sprzyjają powstawaniu nowych lokali działających w ramach umowy franczyzowej. Dziś PIWIARNIE marki Warka są największą siecią pubów w Polsce, którą tworzy 76 niezależnych podmiotów. W ubiegłym roku odwiedziło je ponad 4 mln konsumentów.

Start w sprawdzonym biznesie
Już w 2010 r. niemal co piąta kawiarnia i co dziesiąta restauracja w Polsce działała pod szyldem znanej, ogólnopolskiej lub światowej marki. Najrzadziej w ramach sieci działają bary i puby.. Ten fakt dostrzegła Grupa Żywiec wprowadzając w 2005 r. koncept pubów Warki – PIWIARNIE i konsekwentnie realizując plan rozwoju sieci. Ukształtowana przez lata doświadczeń umowa franczyzowa i partnerskie warunki współpracy znacznie ułatwiają start przedsiębiorcom i prowadzenie własnego biznesu.

PIWIARNIE działają w ramach wspólnej sieci, choć nie jest to typowa franczyza, gdzie za pomysł na biznes trzeba zwykle na początku zapłacić całkiem pokaźną kwotę. Operatorzy PIWIARNI podpisując umowę o współpracy z Grupą Żywiec nie ponoszą żadnej opłaty wstępnej z tego tytułu. Jest oczywiście koszt związany z posiadaniem lub najmem lokalu i jego remontem. Franczyzobiorca musi dysponować lokalem zgodnym z wymogami pod względem wielkości i lokalizacji. Od tego uzależniona jest wstępna decyzja o nawiązaniu współpracy. Gdy lokal zostanie zaakceptowany i odpowiednio zaadaptowany, jego ostatecznym wykończeniem zajmuje się już franczyzodawca, czyli Grupa Żywiec.

Na tym etapie operator otrzymuje meble, typowe elementy wyposażenia wnętrza, stanowiące o jego sportowym charakterze, pełne wyposażenie baru, szkło, ogródek piwny i stroje dla personelu. Do zadań operatora należy przygotowanie kuchni, zatrudnienie odpowiednich ludzi i prowadzenie PIWIARNI według reguł określonych w umowie i podręczniku operacyjnym. Zasady te ułatwiają prowadzenie działalności poprzez wdrożenie sprawdzonego modelu biznesowego.

Opłata miesięczna za prawo do posługiwania się marką PIWIARNIA oraz korzystania z wyposażenia jest zredukowana do 1 tys. zł netto miesięcznie. Ograniczenie wysokości tej opłaty jest realnym wsparciem finansowym dla operatora, który w ten sposób zyskuje co miesiąc około 4 – 6 tys. zł raty leasingowej, jaką musiałby płacić za sprzęt. Pieniądze te można przeznaczyć na rozwój biznesu, dzięki temu zainwestowane nakłady mogą się zwrócić nawet w 2 lata, a zysk operacyjny można uzyskać już na początku działalności.

Dzięki przyłączeniu lokalu do sieci franczyzobiorcy mogą się spodziewać wzrostu obrotów nawet o 30 proc. O popularności wareckich PIWIARNI świadczy chociażby ilość sprzedawanego w nich piwa. Klienci lokali tej sieci wypili ubiegłym roku ponad 3 miliony szklanek samej tylko Warki, nie licząc innych piw z oferty Grupy Żywiec, które także są dostępne w Piwiarniach.

PIWIARNIA sieci Warki 3 - fot. Grupa Żywiec

Stały rozwój biznesu
Aby osiągnąć sukces, nie wystarczy raz ustalony koncept – trzeba nieustannie tworzyć nowe rozwiązania, ulepszać ofertę i podnosić jakość usług. Bieżącą działalność Piwiarni wspomagają ogólnopolskie działania marketingowe prowadzone przez Grupę Żywiec.

Sieć wareckich PIWIARNI posiada własny kalendarz działań promocyjnych, a Franczyzodawca i dostawcy wspierają operatora przy organizacji wydarzeń w jego lokalu. Umowa franczyzowa gwarantuje co najmniej 6 akcji promocyjnych kierowanych do konsumentów w ciągu roku. Będzie ich coraz więcej, ponieważ już wkrótce we wszystkich lokalach sieci pojawi się system digital signage – monitory wyświetlające komunikaty reklamowe na przemian z ciekawymi informacjami, np. skrótami najważniejszych meczów, newsami ze świata technologii sportu, rozrywki itp. Zintegrowany system daje możliwość organizowania wspólnych akcji promocyjnych jednocześnie we wszystkich PIWIARNIACH. Dodatkowym atutem Digital Signage jest również bezprzewodowy Internet (WiFi) dostępny dla gości wareckich lokali.

Siła sieci
Sieciowość oznacza lepsze możliwości negocjacyjne z dostawcami, wspólne akcje promocyjne i korzystanie z ogólnopolskich działań marketingowych. Jednak warunki franczyzy oferowane przez właściciela WARKI to w znacznie większym stopniu, niż klasyczna franczyza, wspólne rozwijanie biznesu przez obie strony tej umowy: operatora piwiarni i Grupę Żywiec. 76 działających w całej Polsce PIWIARNI jest dowodem na to, jak wiele można wspólnie zdziałać, jeśli ma się doskonały produkt i wolę partnerskiej współpracy. Największą wartością systemu franczyzowego PIWIARNI jest rozpoznawalność marki WARKA, którą Grupa Żywiec wypracowała przez lata obecności na rynku.

PIWIARNIA sieci Warki - fot. Grupa Żywiec


[Grupa Żywiec S.A.]

 

Wyraź swoją opinię - dodaj komentarz

Reklama